'ze Pmr is oveeeeeeeer!

Rindu Adik ! :'(

Salam semua. Hihi, kali nie aku mencoret beserta linangan air mata berbaldi-baldi. Tak semua org faham keadaan aku sekarang. Kami jarang berpisah. Plus aku rpt gila dgn dia. Haritu dia pergi Singapore pun .... Tapi at least masatu dia gi dgn kawan dia. Kalau msuk asrama nie, dia pun belum serasi lagi dgn keadaan lagi lagi kawan baru. Susah nak selesa kan diri.

Sebab nak hantar dia, aku pun tak pergi ler daftar sekolah. Pagi tu, masa breakfast dia tiba-tiba nangis. Aku duduk sebelah dia nie sedih la. Tak dapat tahannnnnn. Lepastu abah gi toilet, lama jugak. Menangis, kottt. Sedih la kan. Sebelum tu dia okay. Masa dia gi basuh tangan, umi pesan, 'tahan-tahan..' Tak boleh tahan langsung -____-

Smp sekolah dia. Dia nampak okay je. Budak sklh tu smart aww awww. Dewan dah la ada aircond. Tepces bila nak buat? Hah? Hah? Shortform utk nama sekolah tu, LeBEST. Masa tgh dgr taklimat pun kejap2 dia nangis. Tp ada time dina paling kt dia tu, nmpk dia senyum. Fuh lega. Bila beratur nak dftr pulak, nangis lagi. Dia kata 'nak balik'. Aku terus pergi jauh, tak tahan. Menangis jugak ah. Tp takkan la nak patah balik kan?

Then hantar dia masuk dorm. Kemas barang dia. Kadang tu bertakung air mata. Tp taknak tunjuk kt dia. Nt dia sedih. Pastu dia ajak aku teman dia gi tandas. Dia masuk toilet. Aku menangis kt luar. Tu last aku teman dia gi toilet. Dia selalu suh aku teman dia gi toilet. Aku slalu ajak dia teman aku dlm rumah. Sedih ah :'(

Pastu bwk dia gi makan. Kt kedai makan tu nth mcm mane ah, tak tahan sgt. Ikut pandai la dpn org ramai ke ape. Teresak-esak jugak aku nangis. Adik duk sebelah. Dia main BB umi, Facebook. Spnjg dia duk asrama mmg dia suruh aku kawal Fb dia. Tp aku tak sanggup. Nnt terasa mcm dia ada. Tak sanggup ah. Tp dia pesan suruh aku updatekan status utk dia 'Sombong itu kunci neraka'. Tp smp sekrg tak sanggup lagi nak buka Fb dia. Bila otw balik, aku On Fb. Menangis aku baca nie;

Bila dh nak tinggalkan dia dah. Dia menangis. Tp aku doakan yg terbaik utk dia. Aku tk snggup dh nak tgk muka dia masatu. Sedih gila. Masuk kereta, menangis. Terasa mcm nak patah balik ambik dia. Kesian dia. Harap ada yg dpt ganti aku. Yg sanggup teman dia. Kejut dia yg payah nak bangun tu. Sebelum nie smua tu aku buat. Bila berkumandang lagu Ombak Rindu kt radio, aku tak tahan nak dgr. Sedih gila. Tukar siaran. Aku tak sanggup dengaaaaaaar. Buat apa pun mmg ingat dia. Sbb apa aku buat selama nie, dia ada. Tiba-tiba dia takde.

Malam tu, dia telefon. Dia menangis. Dia kata kt sana Ok, kawan ok, cuma dia rindu kitorg. Biasa dia slalu cerita mcm2 kat ktorg. Then dia rasa sunyi, taktahu kat sape nak cerita. Kesian dia. Aku tak boleh tidur langsung. Makan pun tak selera. Masa bljr ingat dia, tahan nangis nie. Balik sklh, dia call. Pakai phone kwn dia. Hah, dia tk bwk phone sbb senior dia kata tk boleh bwk. Klau dia boleh bwk, at least aku boleh msg dia, call. Nk tahu dia ok tak. Phone dia, dia suh aku pgg. So bila dia telefon, dia luah ah 'Klau boleh dia nak skolah aku. Tp dia kesian kt Umi Abah. Byr mahal2 bil asrama tu. Membazir pulak. Aku tahan sebak ckp dgn dia. Walau apa sekali pun, keluarga penting :'>


RINDU ADIK :'(

I'll paint a smile on my face for you to see.

No comments:

Post a Comment